Friday, 1 April 2011

al-Rahnu PKB alternatif kepada ar-Rahnu Agro Bank kisah Alor Setar Kedah

ar rahn al Rahnu PKB alternatif kepada ar Rahnu Agro Bank kisah Alor Setar Kedah
laman Rasmi al-Rahnu Kelantan ( Ar-Rahn Permodalan Kelantan Berhad)
Sistem al-Rahnu memang amat berguna bagi pengumpul EMAS atau peniaga emas begitu juga ia amat-amat berguna bagi semua pemilik Emas. Kenapa ?
Tak lain dan tak bukan al-Rahnu ini penting untuk mendapatkan tunai SEGERA, tak kiralah untuk kecemasan atau keperluan perniagaan seperti modal segera.
CUMA perlu diingat jika teknik al-Rahnu cuba digunakan untuk mengganda EMAS dengan andaian terganda keuntungan kepakaran dan kebijakan menganalisis harga amat penting.. jika tidak anda hanya akan RUGI.. sila lihat sini
Alhamdulillah  di kesempatan kali ini saya ingin berkongsi kisah al-Rahnu Agro bank dan al-Rahnu Kelantan (Permodalan kelantan berhad)
Sebelum ini saya memang pelanggan setia al-Rahnu AGRO bank, tak lain dan tak bukan hanyalah kerana urusan yang mudah dan PINJAMAN TUNAI sehingga 70% memang berbaloi jika anda terdesak ingin menggunakan wang, nah inilah untungnya menyimpan EMAS..
seperti yang diketahui umum AGRO bank memang terbaik urusan sangat mudah (kalau emas Public Gold tengok ajer pegawai bank terus buat borang tak perlu timbang2 periksa2 dah.. sebab dah ada assayer, TAPI emas GCP pun tak di periksa teruk-teruk dah sebab dah ramai atau dah selalu orang pi gadai heheh ) tak sampai setengah jam kita dah dapat tunai.
Contoh gadaian terbaru saya :
EMAS PUBLIC GOLD
20 Gram
harga Beli : RM 3172
Nilaian Bank (marhum) : 3316
Pinjaman dapat : 2300
Upah Simpan : RM 149.22 bahagi 6 bulan (sebulan rm 24.87 ajer)
Jika nak bayar ansuran : RM 383.33 sebulan.. *tak mau bayar ansuran bayar aje masa nak ambil emas nanti. Jika tak ada duit masa nak ambil emas panggil aja mana-mana agen Public Gold (kalau Alor Setar sms saya 0175750810) untuk membeli emas anda. Insya Allah anda akan ada lagi baki ditangan selepas bayar hutang bank dan upah simpan tu.
Seelok-eloknya emas tersebut telah dibeli/disimpan melebihi 1 tahun, ini adalah kerana kebiasaan Nilai Emas anda sudah naik 30%.
Untuk lebih mudah lihat kiraan di bawah :
20 Gram PG harga Beli : RM 3172 selepas setahun naik 30%
RM 4123
-  RM 2300 (duit pinjam td)
- RM  298.44 (Upah Simpan setahun 149.22 x2)
Baki tunai di tangan anda RM 1524.56
*jika dikira tunai yang anda dapat dari 20g emas tadi (1524.56 + 2300  *tunai yang telah anda ambil dari bank)
JUMLAH 3824.56. <- lihat jumlah wang yang anda dapt dari 20g Emas selepas setahun. *ini jika anda simpan setahun di al-rahnu.. jika anda simpan sendiri tanpa gadaian lagi untung tambah kan aja 30% dari harga beli.
RM 3172 + 30% = 4123.6
Untung berapa ?? 4123.6 – 3172 = RM951.6 banyak niiii berbanding simpan sahaja didalam bank.
Okay.. sekarang kita tutup sat bab al-Rahnu agro bank dan kembali kepada FOKUS kita.
Ketika saya berjalan-jalan di Aloq Setaq dekat ETIQA besaq belakang pusat dakwah, saya ternampak al-Rahnu. Sekilas ternampak tu terus la berkobar-kobar.. heheh sebab semangat EMAS.
Tengok ada tulis jual Dinar pulak, saya pun pi la masuk.. terus ke kaunter.
Dengan mesra mereka menyambut.. dan saya pun bertanya al-Rahnu ni macam mana kadar pinjaman dan upah simpan.
kesimpulannya macam ni :
Kadar Pinjaman 70% (tertingi kut sbb agro pun dah turun kepada 65%)
kadar UPAH ikut nilai pinjaman.
RM 500 kebawah UPAH 1.5 sebulan.
RM 500 – 1000 UPAH 1.7 sebulan.
1000 ke atas UPAH 1.9 sebulan.
nampak macam mahal tetapi ada keuntungan di sini.. Jika simpan kurang dari 15 hari akan dikira separuh aja.. tak macam bank lebih sehari dah dikira sebulan. Amat sesuai bagi pinjaman jangka pendek lebih-lebih lagi kadar pinjaman di Ar-Rahn @ Koperasi Permodalan Kelantan Berhad 70% dari nilai barang.
Saya pun mengeluarkan emas GCP 10 gram untuk di nilai Petugas kaunter Hasilnya :
Emas GCP 10 gram -> disahkan sebagai emas 999.9 @ 24 karat
Kadar Pinjaman RM 1000.00 (seribu) *23 mac 2011.

Kadar upah RM 15 sebulan.. jika pinjam tak sampai 15 hari bayar rm7 aja..
Bagi saya amat berbaloi untuk pinjaman kecemasan dan jangka pendek.


08032011972 300x225 al Rahnu PKB alternatif kepada ar Rahnu Agro Bank kisah Alor Setar Kedah
10 gram Emas GCP : Goldcrest Pavilion Sdn Bhd
Berikut senarai rangkaian al-Rahnu PKB / kelantan.  * Nak tengok kisah 10g GCP di agro bank klik sini
KEDAH :
Ar-Rahn Alor Setar
No 1561, Jalan Kota,
05000 Alor Setar
Kedah.
Tel: 04-735 2831
Fax: 04-735 2832

Ar-Rahn Sungai Petani
Tingkat Bawah, No 21,
Jalan Ibrahim,
08000 Sungai Petani,
Kedah.
Tel: 04-420 0300
Fax: 04-420 0301

Nak Dinar Emas ataupun jongkong emas, Bar Emas GCP @ Public Gold bolehlah berhubung dengan saya SMS 017-5750810.

Emel : admin@emasmaster.com
CAWANGAN-CAWANGAN LAIN.
emas4trans al Rahnu PKB alternatif kepada ar Rahnu Agro Bank kisah Alor Setar Kedah
Selenggaraan oleh PKBiT 2008.

RANGKAIAN @ CAWANGAN AR-RAHN
22 CAWANGAN :-
Ar-Rahn Kota Bharu
PT 95, Seksyen 7, Jalan Temenggong, 15000 Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Tel: 09-741 4400
Fax : 09-741 4409


Ar-Rahn Kota Bharu 2
Lot 1007, Tingkat Bawah, Bangunan Hotel Raudah,
Jalan Maju, 15000 Kota Bharu, Kelantan. Malaysia.
Tel : 09-7414322
Fax : 09-7414320
Ar-Rahn Tanah Merah
Lot PT 110, Jalan Chempaka, 17500 Tanah Merah, Kelantan, Malaysia
Tel: 09-950 2990
Fax : 09-950 2998
Ar-Rahn Pasir Mas
No. 55-D, Jalan Pasar Lama, 17000 Pasir Mas, Kelantan, Malaysia
Tel : 09-790 0500
Fax : 09-790 1500
Ar-Rahn Jelawat
Lot PT 128, Bangunan MDB, 16300 Bachok, Kelantan, Malaysia
Tel: 09-778 7060
Fax : 09-778 7061

Ar-Rahn Machang
Lot PT 371, Jalan Bakat, 18500 Machang, Kelantan, Malaysia
Tel: 09-975 0050
Fax : 09-975 0052
Ar-Rahn Kajang
No. 10, Jalan Raja Harun,
43000 Kajang, Selangor.
Tel: 03-873 61517
Fax : 03-873 67552
Ar-Rahn Kangar
Tingkat Bawah, No 13,
Jalan Jubli Perak,
01000 Kangar,
Perlis.
Tel: 04-976 3526
Fax: 04-976 3525
Ar-Rahn Raub
No 57, Jalan Tun Razak,
27600 Raub,
Pahang.
Tel: 09-350 1310
Fax: 09-350 1311
Ar-Rahn Temerloh
No 33, Jalan Bahaman 3,
28000 Temerloh,
Pahang.
Tel: 09-290 1977
Fax: 09-290 1978
Ar-Rahn Kuantan
No 2, Jalan Mahkota,
25000 Kuantan,
Pahang.
Tel: 09-513 4345
Fax: 09-514 4345
Ar-Rahn Rantau Panjang
No. 181, Tingkat Bawah, Jalan Besar, Lubok Stol,
17200 Rantau Panjang,
Kelantan, Malaysia.
Tel: 09-795 3949
Fax : 09-795 0599

Ar-Rahn Wakat Baru
No. 2, Wisma MDT 2, Wakaf Bharu, 16250 Tumpat, Kelantan, Malaysia
Tel: 09-718 5555
Fax : 09-718 5550
Ar-Rahn Guchil
PT 4916, Wisma Abdul Rahman, Tingkat Bawah, Guchil,
Bandar Kuala Krai,
Kelantan, Malaysia
Tel: 09-960 2242
Fax : 09-960 2240
Ar-Rahn Wakaf Che Yeh
Lot PT 448, Jalan Kuala Krai, Batu 3, Wakaf Che Yeh,
15150 Kota Bharu,
Kelantan, Malaysia
Tel: 09-741 4411
Fax : 09-741 4410
Ar-Rahn Gua Musang
PT 7963, Tingkat Bawah, Kedai MDGM, Stesen Bas Lama,
18000 Gua Musang,
Kelantan. Malaysia.
Tel : 09-912 0440
Fax : 09-912 0444
Ar-Rahn Raja Laut
No. 44G, Jalan Raja Laut,
50350 Kuala Lumpur.
Tel : 03-269 33433
Fax : 03-269 33431
Ar-Rahn Rawang
No. 49, Jalan Maxwell,
48000 Rawang, Selangor.
Tel : 03-609 28441
Fax : 03-609 28429
Ar-Rahn Alor Setar
No 1561, Jalan Kota,
05000 Alor Setar
Kedah.
Tel: 04-735 2831
Fax: 04-735 2832
Ar-Rahn Bentong
Tingkat Bawah, No 42,
Jalan Loke Yew,
28700 Bentong,
Pahang.
Tel: 09-220 1414
Fax: 09-220 1411
Ar-Rahn Sungai Petani
Tingkat Bawah, No 21,
Jalan Ibrahim,
08000 Sungai Petani,
Kedah.
Tel: 04-420 0300
Fax: 04-420 0301
Ar-Rahn Bayan Baru
Lot Pt 112,
Jalan Mayang Pasir,
11952 Bayan Baru,
Pulau Pinang.
Tel: 04-640 2421
Fax: 04-640 2422

Comments :

0 comments to “al-Rahnu PKB alternatif kepada ar-Rahnu Agro Bank kisah Alor Setar Kedah”

Post a Comment